Thursday, December 16, 2010

:: bila lakonan jadi dipentaskan ::

salam ^^

macam hari yang sudah, kerja di makmal hematologi yang rutin, aku teruskan ..
masuk je pagi tu.. terus ke kaunter depan , check sampel .. yang "stat" dan "ED" di utamakan..
run the sample!! yihaa..
perlayaran aku bersama-sama sampel pesakit bermula..

bila dan sunyi..
kerja aku.. berbaris.. pusing dalam unit hema tu..
pegang pen..
kononnya.. tengah tunggu result lah ye!
mata-mata masih perhatikan pergerakan aku.
kenapa? nak check.. aku buat kerja ke tak?
atau nak masuk line nak soal itu ini? yela, aku ni bukannya pandai sangat..
silap-silap.. kau yang tanya aku.. aku lak yang tanya kau balik..

** telefon berbunyi!!
tikah pandang aku..
aku...
" ye hello hema.. selamat petang..." dengan manis bahasa dan sopan bicara
"saya dari ED, nak trace result la.. bla bla bla...."
'' maaf ye, dlm rekod tak de la..''
- HANGIN MENYIRAP!-
'' mslhnya, dah hantar..''

-recheck
pihak ED silap tulis IC, so aku yang tolong "demo" ni hanya ikut ape yang ditulis
yang jadi mangsa.. pesakit itu!

BUKA MATA, BUKA HATI DAN SENTIASA HATI-HATI

No comments: