Friday, April 20, 2012

:: sorok diari bawah tilam ::





Pernah ada diari? Tipu kalau tak pernah ber-diari. Nak-nak lagi geng perempuan cikFa semua ni. Mesti kalian pernah tulis diari kan? Tiap-tiap malam, sebelum tidur. He He He

Sebelum era ke-famous-an blog, facebook, twitter, whatsApp dan  friendster, termasuklah myspace, tagged, netlog.. diari nilah medan penulisan yang paling aktif dan disegani. Semua story hangat, panas, sedih dan juga malu akan dicoretkan kat dalam tu. Yang tak tahan, hari-hari ada saja cerita baru nak ditulis kat dalam tu. :)

cikFa pernah berdiari. Niat nak la tulis segala luahan hati kat dalam tu. Kalau time marah. Siap lukis-lukis lagi. Kalau time happy , dengan bunga-bunga sekali. Love-love tu lagi lah. Penuh satu mukasurat. Adeh. =="

Oleh sebab kisah kat dalam tu rahsia, dan mungkin akan kembangkan atau kuncupkan hati orang lain, cikFa memang simpan diari ni ketat-ketat. Kalian mesti gitu jugakkan? Ada la tu tempat rahsia. He He He. Tempat "peberet" cikFa , bawah tilam. Tempat tu memang paling awesome dan selamat. Tempat yang takkan boleh dijejak punya. Sebab katil cikFa , jenis katil "kotak". Tahu katil "kotak?" 

Ni katil "kotak" .

Tapi , lepas majunya hidup kita, laptop dah sorang satu, broadband dan siap cucuk .. Facebook, twitter, dan blog jadi pilihan. Diari? Ada lagi tak? 

iklan siket : Mejah otomen di tv1

2 comments:

Unknown said...

kalau nak diingat zaman diari mmg la gelak sakan.fahz banyak diari dulu.and ada 1 tu siap ade manga(kunci).masuk sekolah menengah lagi dasyat.dan sampai la diari tu masih tersimpan rapi.surat2 cintan pun masih utuh mcm baru smlm dpt.hahha dasyat aku nie.

Aiko FarahShahida said...

hehe.
fahz ni kire parah lagi la. smpai berkunci mangga segala.
surat chenta? aww~ hehehe.