Thursday, May 10, 2012

:: Putus Cinta ::

Berkenalan, dan terus saling mengenali. Perasaan saling memahami dan melengkapi membawa satu rasa kasih, sayang dan cinta didalam hati. Perasaan sesama manusia seperti ini memanglah normal, dan sememangnya lumrah. Ini satu anugerah. Nikmat yang Allah kurniakan. 

Kita hanya merancang. Allah lebih mengetahui semuanya. Itu sememangnya yang lebih baik untuk kita. InsyaAllah. 

Putus Cinta. Walaupun hubungan disemai bertahun, berkurun, berabad sekali pun. Jika itulah yang tertulis untuk penamatnya. Maka itulah yang berlaku. Tapi sejauh mana kita ni sebagai manusia , nak harunginya? 




Bersedih. Meratapi setiap inci kesedihan. Selama 24 jam, 7 hari seminggu? Menangis dan termenung selalu. Sampai kerja tertangguh. Kuliah sudah berlalu, exam semakin dekat dan segala tugasan menghimpit. Kita masih bersedih. Kerana terputusnya hubungan dengan sang kekasih. Yang dulunya seperti "pahlawan", "bidadari" dihati.

Sudahlah. Sesakit mana pun hati kita. Dan sesedih mana pun hati. Hidup adalah hidup. Dan hari semakin bergerak. 

Kau tak rasa. Kau boleh la nak 'sembang'!
Aku? Apa yang aku rasa mungkin tak separah kau. Tapi kawan, aku sakit melihat kau begini. Buanglah dia. Buang semua barang, kenangan, dan setiap inci perkara yang boleh buat kau sedih. Bakar semuanya! 




Semuanya atas diri kau. Ambillah ruang dan sedikit masa. Kau renunglah sedalamnya. Bukan pada kenangan. Tapi pada diri kau. Hati kau. Kasihanlah hati kau , jangan bagi hati kau sedih lagi. 





No comments: