Tuesday, November 25, 2008

~alkisah~

aku nak story satu kisah..neh episod yang direka khas oleh aku dan 3 org teman seangkatan yg lain..kami berempat ada watak masing2.presiden bagi projek neh ialah helang.dia yg menyetap dan mengusulkan proposal ini..dan akhirnya diluluskan..watak seterusnya ialah kuning(sbb mse tuh dia pakai baju kuning),selain dr tuh, ade watak pingu (aku) dan akhirnya cacing kerawit...urm sebelum daku terlajak jauh duk merepek..aku bg skit intro cite neh..

cite neh mengisahkan dua insan yang sedang hangat bercinta bagaikan romeo dan juliet..bagaikan beauty n the beast..bagaikan mamat dan parang tumpulnya..dan mcm2 lagi bidalan yang sewaktu dengannya..watak utama bg kisah neh ialah siput dan pasangannnya ialah sedut. (kononnya gabungan siput n sedut..haaa..nnti adalah bidalan untuk kapel baru...bagai siput dan sedut..)
kisah ini bermula dengan penuh romentik dan dibajai dengan kasih sayang..namun hanya sekerat jalan..nak tau kenapa..sbb ikatan yang terbina antara siput dan sedut telah disalahtafsirkan..urm..(paham2 lah kalo dah kapel remaja2 neh..hahaha..) ikatan suci dan murni seperti yang di gambarkan dalam iklan minyak masak tuh telah dicemari dengan sisa toksik kegatalan dan kebendulan mereka...(aku tak perlu story kan byk2 hal kisah chintan diorg..urm..aku nak cite pasal agenda terhangat dipasaran!!)

kerja kami berempat sekarang, ialah nak pisahkan dan menjarakkan hubungan chintan antara siput dan sedut (disebabkan oleh fakta2 yg tertentu..sehinggakan mencetuskan kemarahan ramai pihak..)..so..tugas dah duberi..
helang: 'boyfriend' atau skandal ringan..iaitu..dia akan mnjdi penyerang hendap yg akan menyerang siput..
kuning: pencerita atau membucur rahsia siput dan sedut (dan juga besperen diorg)
pingu: aku..sebagai penulis blog..wakaka..aku bahagian bg sokongan..
cacing kerawit: sebagai pelindung kami..wahaha...sebagai insan yang mmberikan idea..dan juga berperanan mcm aku..bg support..

**alkisah ini akan disambung tak lama lagi..tunggulah kemunculan smbungan nya di kaca pc @ laptop anda...**
(post ini hak milik kekal..tiada kaitan dgn sape2..dan bukan nak mnjatuhkan sape2)

4 comments:

Hana said...

ape yg achik merepek neh????

Aiko FarahShahida said...

hehehe..
nnti angah akan tau ape kisah yg sebenar..
neh adalah misi achik..wakakaka

Hana said...

ape angah plak...
nah alang la....hampeh tol...

Aiko FarahShahida said...

wahahaha..
punyalah ramai kakak
smpai tersasul..hehehe
ampooonnnszzz