Monday, October 4, 2010

:: permasalahan yang takkan lapok ::

salam ^^

"bukan ku pinta lahir begini "

adakah begitu? atau semuanya dibiarkan untuk berlaku..
mak nyah.. lesbian.. tomboy.. gayboy..
a.k.a konflik identiti..

kalo kita tengok, kat lorong-lorong gelap ada segerombolan masyarakat mak nyah duk tawar body dan harga..
tak kurang la ngan pelacurkan... kire sama naik arr kan.. silap-silap si mak nyah lak yang laku..
kalo kapel yang duk dating, semua pandang serong.. tapi masa skrg neh, kapel jangan di sangka kapel normal.. tapi yang abnormal.. apa yang abnormal tu pun banyak...
apa yang berlaku skrg sbnrnya?
apa itu konflik identiti?

di Malaysia, kira-kira 20,000 hingga 30,000 orang golongan mak nyah.. dan ni yang tak berdaftar..
kalo dah berdaftar, ntah ramai mana statistik yang akan keluarkan.. lesbian? tomboy?gayboy? macam ane lak? tentu angkannya berriban-riban gak kan.. dalam hal neh, aku ada dengar, yang golongan ini dikatakan disisihkan ... yela, dunia akan kutuk, cemuh dan pergunakan diaorg kan.. dan diorg jugak rasa di"buang" dari hak asasi manusia lain.. media sosial contohnya, dikatakan menanam stigma kebencian dan cemuh terhadap golongan konflik identiti neh.. (here)

Drp Ibn Abbas r.a. bahawa (maksudnya): "Rasulullah s.a.w. melaknat kaum lelaki yg menyerupai atau berlagak spt wanita (al-mukhannathiin / al-mutasyabbihiin bi al-nisa') dan kaum wanita yg menyerupai / berlagak spt lelaki (al-mutarajjilaat / al-mutasyabbihat bi al-rijaal)" (Riwayat al-Bukhari)

Drp Abu Hurairah r.a., beliau berkata (maksudnya): "Rasulullah s.a.w. melaknat lelaki yg memakai pakaian wanita dan wanita yg memakai pakaian lelaki" (Riwayat Abu Dawud dgn sanad sahih) -dipetik drp kitab Riyadhus Salihin.


* mereka juga manusia.. sama-samalah membantu
* semoga Allah merahmati kita..

[ still @u.s ~esok? pulang k.J? b? ]
0228am

1 comment:

only me said...

ya tuhan...! huhuhu
( jauhkan.. lesb2.. dr ku.. hoho)