Monday, July 11, 2011

:: KAWAN BOLEH JADI LAWAN ::

Semua orang berkawan. Dan ada juga dari kawan terus ke penamat yang serius iaitu berkahwin.Jodoh, itu kerja Allah. Bukan kerja kita. Jadi teruslah mencari ye cikfa! (opss. ok)

Kawan banyak jenis. Tapi tertarik dengan satu istilah "kawan boleh jadi lawan".
Tersentap?
Kenapa adanya istilah macam ni? Perlu ke? Bila dan declare macam ni, ikhlaskah berkawan tu? Fikir.

Kawan is Kawan.
Lawan? Nak ke?




2 comments:

Honey Soft Ice Cream said...

kawan boleh jadi lawan bila salah sorang dari kita main tikam belakang. setiap org pasti akan terjumpa manusia spesis ni. akak dah pernah rasa. nak maafkan dia..... sory 2 say lah. tiada maaf bgmu.

aiko farahshahida said...

haha.. akak.
kawan. nama pun kawan. MANUSIA.
sy tak kisah dia nak tikam, bunuh atau ape je kat belakang. sebab dia terlalu bodoh nak fhm erti kawan.
tapi, bila dia dh terlalu BODOH, dan dia hebahkan kebodohan dia tu, itu yg sy hangin kak.
Dan sudah terang, dia titlekan sy "kawan makan kawan".
tapi jgn smpai sy makan dia. haha.
*erh.. ter - emo pulak