Sunday, August 19, 2012

:: Salam Lebaran ::

Ramadhan sudah berlalu pergi. Yang ada, cuma sisa baki pembaharuan dan perubahan yang berlaku dalam hidup kita. Tidak kira dari aspek rohani atau insaniah kita sendiri. Alhamdulillah, bulan penuh berkat telah banyak mempengaruhi persekitaran kita. Mana taknya, gadis-gadis ramai yang mengenakan tudung, dan si jejaka yang tampan elok berpakaian dan perilaku. Tengoklah dilaman sosial, kamu akan jumpa akan jawapannya. ^^

Sebulan berlaku. Sekejap saja. Rasa macam baru saja minggu lepas dengar pengumuman puasa. Alih-alih hari ini kita dah dengar pengumuman untuk lebaran pula. Sangat sekejap. Namun, apa yang diharapkan segala pembaharuan yang ada akan kekal sampailah kita semua berjumpa dengan Ramadhan yang akan datang. InsyaAllah.

Bau kuah kacang dan rendang daging memang tak dapat disangkalkan lagi. Bau yang boleh melelehkan air liur. Ahh.. tolonglah. Semangat raya telah datang. Baju pun sudah di-'iron'.

Dengan itu, hamba selaku empunya laman ini, nak memohon ampun dan maaf atas segala kekhilafan dan kekurangan yang hamba lakukan kepada kamu semua. 



" Selamat hari raya aidilfitri.
Maaf zahir batin.
Jaga diri, jaga makan.. jaga jari..
jaga-jaga..
mercun dihadapan. "

No comments: