Tuesday, October 2, 2012

:: Sahabat Kepada Kekasih ::

Persahabatan adalah satu ikatan yang utuh dan sangat suci untuk dinodai. Satu perhubungan yang sangat selesa dan menyamankan. Sikap saling memerlukan dan mempercayai semestinya sangat-sangat kuat. Malah, sanggup bekorban apa saja asalkan sebelah pihak disana selesa dan selamat.

Namun, bila perkara ini dikaitan dengan soal hati dan perasaan, semuanya akan menjadi kacau. Dan masalah yang besar akan timbul. Yela, soal hati, tiada siapa mampu elak. Seikhlas manapun perasaan dalam bersahabat atau berkawan, jika berputik rasa sayang , ia tetap akan berputik. 

Tapi sejauh mana seorang sahabat mampu mengakui akan cintanya kepada sahabatnya itu? Adakah tindakan ini tepat atau ianya akan merosakkan keadaan?

 Ada beberapa kemungkinan yang bakal berlaku.

Pertama : 
Si dia terima cinta korang.Dan anggap dengan terima cinta korang ini, adalah tindakan yang betul. Kenapa ini boleh berlaku? Ianya disebabkan keakraban korang, proses untuk menjalinkan hubungan percintaan akan lagi mudah. Double happy!!!

Kedua: 
Si dia menolak cinta korang dan hanya anggap korangn ni hanya sekadar teman rapatnya. Dan tak mungkin punya rasa cinta. Sayang hanya sekadar kawan. Namun dengan sikap keterbukaan korang tadi dan dia dalam berhubungan, si dia masih boleh bersahabat dengan korang seperti sebelumnya dan sama juga dengan korang. So, persahabatan tadi takkan rosak. Happy!

Ketiga: 
Menolak terus cinta korang tu. Dan muncul rasa tak selesa untuk terus berkawan dengan korang. Si dia menganggap, kalau terus berkawan baik dengan korang, tu sama seperti memberi harapan. Jadi, terus jauhi korang. Cinta tak kesampaian, sahabat pun hilang. Double Sad!!!!!!

Keempat : 
Situasi macam yang pertama. Lepas satu tempoh, korang berdua putuskan hubungan,  Masa tu, korang akan kehilangan kekasih dan juga sahabat. So Bad kan??

Jadi, apa pandangan korang? Mampukah dari sahabat bertukar kepada kekasih??


No comments: