Wednesday, August 1, 2012

:: Salam Ramadhan ::

Assalamualaikum. 

12 Ramadhan.

Alhamdulillah, kita sudah berada di bulan yang mulia dan hari ini, adalah hari ke-12. Semoga perjalanan kita di bulan puasa ini, diberkati dan diterima oleh Allah. Bercerita perihal Ramadhan, kita selalu terbayangkan Bazar Ramadhan, juadah berbuka, mercun dan Tarawikh pada malamnya. Kan? Lumrah la tu... :)

Sejak aku ditahun 2 , masa tu tahun 1998. Aku belajar akan erti kehilangan. Pemergian arwah yang sangat memberikan kesan kedalam hidup keluarga aku. Setiap kali datangnya Ramadhan, aku dapat rasakan seperti arwah ada dekat dengan aku. Mungkin sebelum arwah pergi mengadap Allah, aku selalu bermanja dengan arwah. Kami memang rapat.

Ingat lagi, pertama kali aku belajar bertudung. Dia tersenyum lebar dan terus memuji aku. Yela, ada yang memuji, mestilah kita akan tersenyum gembirakan. 

" Cantik adik Farah pakai tudung. Macam nilah anak buah ayah ngah. "

16 tahun sudah berlalu. Dan kenangan arwah masih segar dalam ingatan. Semoga arwah Ayah Ngah tenang disana dan ditempatkan bersama mereka yang beriman.

Al-Fatihah.


- salam ramadhan buat semua. 
- semoga ibadah kita diterima Allah

No comments: