Monday, October 8, 2012

:: Lipas ::

Lipas. Binatang suka melepak dalam tandas, merayau tak tentu hala dan dengan selambernya masuk dalam lubang tandas. Eeeii yek yekkk.. aku paling alah dengan binatang yang bernama lipas ni. 

Tadi, dengan twitter.. aku ada la nampah hashtag pasal lipas. Mau tergelak aku. Hebat betul lipas sampai boleh jadi hashtag yang awesome kat twitter.  #ReplaceTitleSongWithLipas . Aku dah tergelak sakan ni, rasa macam comel la pulak kan.. tajuk lagu ganti dengan lipas. Aku buka lah playlist lagu kat henpon, lagu first "Someone like you", dan aku pun merekaciptakan tajuk lagu tu dengan hashtag tu. 


Tapi, yang menjadi kemusyiklan aku.. kenapa lepas aku buat semua hashtag ni kan... aku terus kena tibai dek lipas. Bukan sekor tapi dua. Aku syak diorang ni couple. Elok-elok duk dating, aku pulak duk seru dia kat twitter.. tu yang meroyan kot. 

Dengan kegagahan bercampur ketakutan, sekor lipas tu mati jugak.. tapi ayah la yang tolong kerjakan. Yang sekor lagi, memang busuk hati. Terus lari lintang pukang.

Kenapa takut dengan lipas?
Sebab, aku selalu bayangkan kaki dia. Pernah tak tengok bahagian bawah perut lipas. Ishhh tolonglah.. ngeri kot. Dengan jaringan kaki dia... perut dia macam tu.. =="
Lipas ni pulak suka sangat terbang-terbang.. lepas tu singgah kat kita, merayap merata-rata. Geli tau kesan kaki dia tu.. 
Haaa.. sepanjang aku dan 22 tahun hidup ni, aku pernah kena gigit dek lipas. Ya Allah, sakitnya.. Allah saja yang tahu. Memang berdenyut sampai bengkak lengan aku. Ke-tragis-an tu buat aku lagi la takut dan tak suka lipas.

Jadi lipas, please stay away from me. Kalau tak, memang meninggallah kau aku kerja kan.. Kejam kan? hehe :)

No comments: