Wednesday, June 3, 2009

ape dh jadi...

mcm2 dh berlaku hari ni..aku dgr mcm2 hal..first, hal sana..well well well mcm besa..td my sis kol, dia ckp ade mslh kat sana..ade ke patut mentang2 lah principle tak dek, senang2 dia gugurkan nama my sis ngan my bro lam list fasi untuk orientasi..alasan..arahan dr principle!! wow!! amazing, principle ley bg arahan mse dia tak dek kat kolej (kalo tak salah dia pi umrah) sedangkan nama my sis&my bro tuh principle yg buh.then, elok2 jerk lak dia duk ngedate kat opis..pdhal orientasi tuh duk huru hara ngan bdk2 fasi yg dia lantik. dr sumber yg ley dipercayai, aku dgr smpai tahap nak tulis nama student, student wat list sendiri, spttnya admin kena siapkan list, then student just tick@sign je kat nama depa.. aku mmg tak lyk nk melenting, aku hanya heran, neh upenye situatsi yg brlaku bila boss tak dek. seb bek aku tak jaga orientasi neh.kes sterusnya, kwn2 aku dak2 kelab neh dh dipertanggungjwbkan oleh principle untuk wat projek..so spttnya, geng2 admin dan DIA tu kena arr tlg dr segi print@fotostat atau ape2 jerk yg dak2 ni mintak tlg tapi apekan daya, "keje" depa byk sgt smpai nak bg cutter pun tak sempat. hurm..ape yg berlaku sbnrnya neh..takkan neh corak pengurusan bila boss tak dek..neh rupanya salah satu sebab kenapa anak melayu tak maju2..

ape neh..kalo mcm neh gayanya..mmg aku akan cuba "anjak dan terus anjak" projek yg spttnya aku wat..aku serik tgk kwn2 aku yg lain..wat keje, keje selesai..duk tanggung mslh tak selesai2..

kes ke 2, isu my bro yg kena kebabomm dek segerombolan neh. knnnya pro..but ampeh..weeyy, kalo hang nak bangga sgt ngan keje2 hang tuh..baik tok sah..bukan nak kondemkan keje2 hang pa..tp attitude tarak..tak guna beb!!!!

kes ke 3, isu stadium..(wah msuk lam post aku gak neh)..yelah, guna duit byk2..huh!! aku lah ade stadium besaq yg amat..kelassss gitu!! sekali kebabommmmmmm!!!! runtuh! lg superb reban itik ayh aku wat..tak runtuh2 pown..hik hik hik

** sbnrny..jiwa tak senang mlm neh..bintang hilang..
1236am

No comments: