Thursday, September 9, 2010

:: sibuk nak menang ::

salam^^,

"penyakit" datang dihujung-hujung ramadhan

ingin bau kuah kacang?
makan nasi impit?
dan test menu baru raya tahun neh.. nasi goreng pattani?
(bila lak mak aku neh gi melancong kat thai2 neh??)
silalah ke rumah.. di...ketengah jaya..
then, tanyalah pakcik or makcik yang ade kat tepi jalan tu..
"umah farah.. mana??"
kalo betul dia bagi peta tu.. maka.. sampailah kalian..
hee~
(gilak ke hape.. aku nak post alamat kat sni.. )
*mak cakap.. alamat dan butir-butir peribadi jangan post kat laman sosial..

bercakap tentang nak raya neh..
sume org sibuk nak raya da..
aku?
lebey kurang jugak.. tapi feel org dah besa skit neh lain..
cuma yang pasti.. tak sabar nak tengok buah hati aku yang tecik dan tembam tuh.. pakai baju melayu..
haa~~
kampung?
aku mana ade kampung..
nenek aku duk bandar sana..
lagipun dah jadi tradisi family aku...
first raya.. beraya kat kJ.. 2nd day barulah gerak ke umah sedara mara..
(strategi yang chantekk nak kumpul duit raya!!)
cakap sal strategi nak dptkan duit raya..

meh nak share skit..

1. jgn bawak beg besar2.. cukup sekadar dompet lipat yang ley selit bawak ketiak..
(sbb kalo besar2.. nampak sgt da byk duit kan..)
2. selagi tuan umah tak bagi duit raya.. jangan makan dan minum..
3. bawak anak sedara @ adik yang tecik2.. ramai2 lagi bagus..
4. selagi tuan umah xbgi duit raya.. kalian tlglah peringatkan.. a.k.a berceritalah apa2 je cerita ..asalkan ade kaitan ngan duit raya..
5. kalo tuan umah tak kasi.. tahun depan.. tok sah pi da umah tu.. kire blacklist.. then gantikan ngan umah lain..
(sbb nak jimatkan masa..)
6. last... kalian.. salam la ngan tuan umah banyak2 kali..

[try la.. kalo kalian nak kena blacklist ngan tuan umah laks]

** raya - raya jugak..
hati-hati masa drive..
masa makan..
masa kalian wat ape saja..
sbb tahun depan ada raya lagi..

mish my B~

1217pm

No comments: