Monday, March 15, 2010

:: senyuman itu akan mekar ::

salam ..
hai bintangku..
(walaupun ianya kian aku jauhi.. bairlah dia mekar disana..bersama kuntuman senyuman itu)

cuti seminggu..
nanti akan banyak kerja yang perlu aku settlekan.. kelab... kolej.. peribadi dan sebagainya..
insyaAllah.. dengan izin Allah, aku akan tunaikan tanggungjawab aku sebaik mungkin..
hurm. tanggungjawab?
bertanggungjawabkah aku pada diri aku sendiri?
soal itu..
biarlah.. aku telah letakkan ia pada satu fasa..
"menghilang"
rasanya, ade yang akan mengerti.. teman dan sahabatku tersayang.. mereka cukup faham apa yang aku
maksudnya "menghilang"..

sepanjang aku lalui cuti ini..
sakit yang aku dapat..
pening kepala yang tak henti..
sekarang je..aku mampu gagahi diri..
menaip di blog luahan rasa aku ini.. bukan niat aku nak belas kasihan atau simpati..
tapi.. blog ini..aku punya.. aku punya hak untuk berbiacara.. lagipun..
ianya soal aku.. dan sekeliling..

aku masih keliru..dan semuanya masih samar..
insyaAllah, dengan izin Allah.. senyuman itu akan mekar.. mungkin sepatutnya sudah lama mekar..
aku tak mahu dianggap atau mencari ulat atau racun utk me"mati"kan senyuman itu..

mujurlah aku masih punya keluarga dan tanggungjawab utk masa depan aku..
kalau tidak.. "menghilang" tu.. akan betul2 buat aku menghilang.. dan akan kembali jika bersedia sahaja..

"itu mungkin yang terakhir"
Ya Allah, jika betul apa yang aku fikirkan.. Kau bantuilah aku ..
jika itu yang terakhir.. aku terima seikhlas aku..
insya Allah..

buat kawan ku.. tentang apa yang kamu nk ceritakan tu..
terserah.. kalo nak cite skrg pun.. insyaAllah, fa akan terbuka utk terima seadanya..
namun, jika kamu masih xsanggup.. terserah jugak..
but, thanks jd pendengar dan kawan utk fa..

lien, kamu mesti faham apa yang mksdkan dlm blog fa ni kan..
kamu sahabat fa... :)
nanti.. buka sem.. kite gi karok ye yunk!.. huhu.. but mybe berdua je kowt..
(tak seperti yang telah dirancang kan.. pada malam jagung bakar)
-harap maaf-

** bintang ku jauh dilangit.. berkeliplah kamu.. hiasi malam ku yang menyepi dan sendiri..
**aku janji..aku akan bahagia.. insyaAllah..

-710pm




No comments: